Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Проекту «Детальний план території щодо будівництва сільськогосподарських будівель та споруд на території Войнилівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області»
ЗАЯВА
ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ
СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ
Проекту «Детальний план території щодо будівництва сільськогосподарських будівель та споруд на території Войнилівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області»
- ЗАМОВНИК:
Войнилівська селищна рада Калуського району Івано-Франківської області.
Адреса: 77316, Івано-Франківська обл., Калуський р-н, смт. Войнилів, вул. Шевченка, буд. 114.
- ВИД ТА ОСНОВНІ ЦІЛІ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ, ЙОГО ЗВ’ЯЗОК З ІНШИМИ ДОКУМЕНТАМИ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 1 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», документи державного планування - стратегії, плани, схеми, містобудівна документація, загальнодержавні програми, державні цільові програми та інші програми і програмні документи, включаючи зміни до них, які розробляються та/або підлягають затвердженню органом державної влади, органом місцевого самоврядування.
Детальний план території земельних ділянок за межами населеного пункту, на яких розташовані об’єкти нерухомого майна, власниками якого є ТзОВ «Ґудвеллі Україна», розроблений на підставі:
- Рішення сесії Войнилівської селищної ради від 06.12.2022 р. № 1063-23/2022 «Про розроблення проекту детального плану території щодо будівництва сільськогосподарських будівель та споруд на території Войнилівської селищної ради»;
- Топографо-геодезична зйомка земельної ділянки М 1:1000;
- Викопіювання з Схеми планування території Івано-Франківської області (проектний план основне креслення) розробленої Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст «Діпромісто», затверджена рішенням ХVI сесії сьомого скликання Івано-Франківської обласної ради від 30.06.2017 № 548-16/2017;
- Викопіювання з діючого Генерального плану с. Лука 1964 року;
- Викопіювання з Індексної кадастрової карти с. Лука;
- Детальні плани території (2018 року) суміжних ділянок
Детальний план території – містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території. Детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію та розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою уточнення планувальної структури та функціонального призначення території, просторової композиції, параметрів забудови та ландшафтної організації частини території населеного пункту або території за його межами.
Детальний план території виконано відповідно до:
- Земельний кодекс України зі змінами;
- Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
- Закон України «Про питну воду та питне водопостачання» від 18.11.2004 р. № 2196-IV (стаття 29);
- Закон України від 14 жовтня 1992 року № 2694-ХІІ «Про охорону праці»;
- Закон України від 25.06.91 №1264-ХІІ «Про охорону навколишнього природного середовища»;
- Закон України від 18.09.1991 № 1560-ХІІ «Про інвестиційну діяльність»;
- ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні»;
- ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій»
- ДБН В.2.2.-15-2019 «Житлові будинки. Основні положення»;
- ДБН В.2.2.-9-2018 «Громадські будинки і споруди. Основні положення»;
- ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель та споруд»;
- ДБН А.2.2-1-2003 «Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) при проектуванні і будівництві підприємств, будинків і споруд»;
- ДБН В.1.1.7-2016 «Пожежна безпека об'єктів будівництва»;
- ДБН В.1.2-4:2006. «Інженерно-технічні заходи цивільного, захисту (цивільної оборони)»;
- ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Основні положення проектування»;
- ДБН В.2.5-64:2012. «Внутрішній водопровід та каналізація»;
- ДБН В.2.5-23-2003 «Проектування електрообладнання об'єктів цивільного призначення».
- МІРА, ЯКОЮ ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ ВИЗНАЧАЄ УМОВИ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ВИДІВ ДІЯЛЬНОСТІ АБО ОБ’ЄКТІВ, ЩОДО ЯКИХ ЗАКОНОДАВСТВОМ ПЕРЕДБАЧЕНО ЗДІЙСНЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ОЦІНКИ ВПЛИВУ НА ДОВКІЛЛЯ (У ТОМУ ЧИСЛІ ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ, РОЗМІРУ, ПОТУЖНОСТІ АБО РОЗМІЩЕННЯ РЕСУРСІВ);
В межах територій детального планування з кадастровими номерами 2622884200:02:004:0077 та 2622884200:02:004:0272 передбачено будівництво сільськогосподарських будівель та споруд.
Детальним планом території передбачено планувальну структуру території, яка поєднується в єдину систему робочого процесу підприємства свинокомплексу ТзОВ «Ґудвеллі Україна». Отже на території детального плану, яка складається з двох ділянок передбачено:
1. Контрольно-пропускний пункт (2 одиниці);
2. Будівля для зберігання зерна;
3. Майданчик для зберігання силосу;
4. Перевантажувальна рампа;
5. Склад;
6. Бетонний майданчик для насоса (2 одиниці);
7. Лагуна об’ємом 24 500 м.куб (2 одиниці).
Згідно топографічної основи М 1:1000, на території проєктування присутні інженерні мережі, які забезпечують функціонування даної території підприємства ТзОВ «Ґудвеллі Україна».
Тобто існує можливість підключення будівель та споруд до всіх систем інженерного забезпечення, які необхідні для забезпечення проєктних рішень по території проектування інженерними комунікаціями.
Для питного водоспоживання працівників, які перебуватимуть на території об’єкту проєктування забезпечуватимуться привозною бутильованою питною водою.
Також детальним планом території передбачено встановлення ємності для технічної води.
Водовідведення
На території проектування передбачається будівництво 2 гноєсховищ закритого типу «Лагуна».
Гній разом з сечею тварин і стоками від миття станкового обладнання видаляють зі свинарників механічним способом (скребкові транспортери, скреперні установки тощо) в бетонні резервуари, розміщені на суміжній території свинокомплексу з ділянками проєктування. Звідти по каналізації (зі свинарників) нечистоти потраплятимуть до гноєсховищ закритого типу «Лагуна».
Очищення гноєсховища проводиться двічі на рік (навесні та восени). Гній вивозиться на поля для підживлення ґрунту.
Для відведення дощових і талих вод з територій проєктування з урахуванням рельєфу місцевості задіяний комплекс з заходами по вертикальному плануванню. Відведення атмосферних опадів передбачається відкрито по існуючих проходах та проїздах на рельєф з подальшим дренуванням в існуючі ґрунти.
Газопостачання проєктних будівель та споруд відсутнє.
Живлення електроенергією проєктної ділянки здійснюватиметься від існуючих трансформаторних підстанцій.
Розподілення електроенергії від існуючої трансформаторної підстанції на території суміжній з ділянками проектування, які являються єдиним підприємством свинокомплексу ТзОВ «Ґудвеллі Україна» до проектованих будівель та споруд прийнято по кабельній лінії електропередачі низької напруги 0,4 кВ.
Централізоване теплопостачання проєктних будівель та споруд відсутнє.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
До об'єктів планованої діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля, що підлягають оцінці впливу відповідно до ст.3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», на території для будівництва сільськогосподарських будівель та споруд на території Войнилівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області, відноситься:
-
- потужності для інтенсивного вирощування птиці (60 тисяч місць і більше), у тому числі бройлерів (85 тисяч місць і більше), свиней (3 тисячі місць для свиней понад 30 кілограмів або 900 місць для свиноматок)
- розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об’єктів, зазначених у пунктах 1-21 цієї частини, крім тих, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до підпунктів 19 та 22 пункту 3 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» даний вид діяльності відноситься до першої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля.
4) ЙМОВІРНІ НАСЛІДКИ:
а) для довкілля у тому числі для здоров’я населення:
В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації проекту ДПТ, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля, що є також важливими для здоров’я людей:
- ґрунти;
- атмосферне повітря;
- водні ресурси;
- стан фауни, флори, біорізноманіття, землі (у тому числі вилучення земельних ділянок);
- кліматичні фактори.
Серед основних факторів впливу, пов'язаних із виконанням детального плану території щодо будівництва сільськогосподарських будівель та споруд на території Войнилівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області, наступні:
- викиди забруднюючих речовин від процесів приймання, перевантаження та зберігання зернових, вивантаження та зберігання гною;
- утворення господарсько-побутових стічних вод;
- утворення побутових відходів;
- утворення поверхневих стічних вод.
б) для територій з природоохоронним статусом;
Під час здійснення СЕО, будуть оцінені ймовірні наслідки реалізації проекту ДПТ на території та об'єкти природно-заповідного фонду, їх охоронні зони, землі природно-заповідного фонду України, території та об'єкти, що мають особливу екологічну, наукову і естетичну цінність та об'єкти комплексної охорони.
За результатами СЕО будуть рекомендовані екологічні обмеження реалізації діяльності.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, відсутні.
5) ВИПРАВДАНІ АЛЬТЕРНАТИВИ, ЯКІ НЕОБХІДНО РОЗГЛЯНУТИ, У ТОМУ ЧИСЛІ ЯКЩО ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ НЕ БУДЕ ЗАТВЕРДЖЕНО:
З метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків під час СЕО ДПТ, передбачається розглянути:
Альтернатива 1: «Нульовий сценарій» – тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування.
Альтернатива 2: будівництво 2 гноєсховищ відкритого типу.
Оцінка ефективності альтернативних варіантів буде відображена у Звіті про стратегічну екологічну оцінку.
6) ДОСЛІДЖЕННЯ, ЯКІ НЕОБХІДНО ПРОВЕСТИ, МЕТОДИ І КРИТЕРІЇ, ЩО ВИКОРИСТОВУВАТИМУТЬСЯ ПІД ЧАС СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ;
Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища.
Всі методи прогнозування об'єднують у дві групи: логічні і формалізовані.
До логічних методів відносять методи індукції, дедукції, експертних оцінок, аналогії.
При відсутності достовірних відомостей про об'єкт прогнозування і, якщо об'єкт не підлягає математичному аналізу, використовують метод експертних оцінок, суть якого полягає у визначені майбутнього на основі думок кваліфікованих спеціалістів-експертів.
Метод аналогій полягає в тому, що закономірності розвитку одного процесу з певними поправками можна перенести на інший процес, для якого потрібно зробити прогноз.
Формалізовані методи поділяють на статистичний, екстраполяції і моделювання.
- Статистичний метод ґрунтується на кількісних показниках, які дають можливість зробити висновок про темпи розвитку процесу в майбутньому. Сутність його полягає в отриманні і спеціалізованому обробленні прогнозних оцінок об'єкта через опитування висококваліфікованих фахівців (експертів) у певній сфері науки, техніки, виробництва.
- Метод екстраполяції полягає в перенесенні встановленого характеру розвитку певної території чи процесу в майбутнє. Цей метод ефективний при короткостроковому прогнозуванні стосовно об'єкта, який тривалий час розвивався рівномірно без значних відхилень. Ґрунтується він на вивченні кількісних і якісних параметрів досліджуваного об'єкта за попередні роки з подальшим логічним продовженням, окресленням тенденцій його розвитку у прогнозованому періоді;
- Метод моделювання полягає у побудові моделей, які розглядають з урахуванням імовірної або бажаної зміни прогнозованого явища на певний період, користуючись прямими або опосередкованими даними про масштаби та напрями змін. При побудові прогнозних моделей необхідно виявити фактори, від яких суттєво залежить прогноз; з'ясувати їх співвідношення з прогнозованим явищем; розробити алгоритм і програми моделювання змін довкілля під дією певних факторів.
Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись вищевказані методи, зокрема буде здійснено:
- збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників;
- проведення аналізу слабких та сильних сторін проекту ДПТ з точки зору екологічної ситуації;
- проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних цілей;
- визначення можливих чинників змін антропогенного та природного характеру;
- проведення оцінки впливу ДПТ на складові довкілля та на стан здоров’я й добробут населення;
- моніторинг фактичного впливу впровадження ДПТ на довкілля.
7) ЗАХОДИ, РОЗГЛЯД ЯКИХ ПЕРЕДБАЧЕНИЙ ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ, ЗМЕНШЕННЯ ТА ПОМ’ЯКШЕННЯ НЕГАТИВНИХ НАСЛІДКІВ ВИКОНАННЯ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ;
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами.
8) ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО СТРУКТУРИ ТА ЗМІСТУ ЗВІТУ ПРО СТРАТЕГІЧНУ ЕКОЛОГІЧНУ ОЦІНКУ;
Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
Пропонується така структура Звіту із СЕО:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
9) ОРГАН, ДО ЯКОГО ПОДАЮТЬСЯ ЗАУВАЖЕННЯ І ПРОПОЗИЦІЇ, ТА СТРОКИ ЇХ ПОДАННЯ.
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту «Детальний план території щодо будівництва сільськогосподарських будівель та споруд на території Войнилівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області» подаються до: Войнилівської селищної територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області за адресою: 77316, Івано-Франківська обл., Калуський р-н, смт. Войнилів, вул. Шевченка, буд. 114, e-mail: voyn.srada@ukr.net.
Строк подання зауважень і пропозицій становить 15 днів, тобто до 1 квітня 2023 року включно.
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)